طاها طاها ، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 51 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
بابا فرامرزبابا فرامرز، تا این لحظه: 61 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره
وبلاگوبلاگ، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

طاها پسر خوب مامان

با برگ و مقوا جغد بسازید

1393/10/5 10:22
2,557 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از ایده های دوست داشتنی و ساده برای کار کردن با بچه ها ترکیب کردن مواد طبیعی با کاغذ و مقوا و شکل سازی با آن ها است . در این پست با ایده ای ساده برای این کار مناسب کودکان در سنین پیش از دبستان و سال های اول و دوم ابتدایی آشنا می شوید

 

 

برای انجام این فعالیت از بچه ها بخواهید که چند برگ تازه ی درخت را به مدت سه تا چهار روز لای کتاب یا روزنامه ای بگذارند تا برگ ها با حفظ تازگی رنگ و شکل برای انجام فعالیت در کلاس مناسب شوند .

این فعالیت برای آموزش اشکال هندسی بوسیله ی ترکیب آن با هنر و ساخت کاردستی هم مفید است . اشکال هندسی را خودتان هم می توانید برش بزنید و در اختیار بچه ها بگذارید ، در غیر این صورت اگر وقت به شما مجالی می دهد که چه بهتر که خود بچه ها همه ی اجزای کار را آماده کنند و کاردستی با برگ و مقوایی که می سازند را خودشان به صورت مستقیم نظارت کنند .

در زیر چند نمونه از شکل سازی با برگ و مقوا به شکل جغذهای فانتزی را مشاهده می کنید .

جغد-با-برگ-(2)

برای قسمت شاخ و پاهای جغد از نوک تیز برگ ها استفاده کنید و بال ها را به دلخواه خود از انواع برگ های باریک و پهن و در رنگ های مختلف به کار ببرید .

جغد-با-برگ-(4)

چشم های جغد را درشت برش بزنید تا زیبایی خود را به نمایش بگذارند .

جغد-با-برگ-(3)

در آخر با این جغذهای زیبای فانتزی ساخته شده از برگ و مقوا کلاستان را تزیین کنید . یک شاخه ی خشک برداشته و جغدها را به آن چسب بزنید . چوب خشک را به دیوار کلاس بیاویزید و از این تزیینی ساده ی بچه ها در کلاس استفاده کنید .

حتما بچه ها به این گونه از فعالیت ها علاقه نشان خواهند داد . پر کردن زنگ هنر بچه ها با این گونه فعالیت ها طراوت و تازگی را به کلاس درستان خواهد بخشید .

جغد-با-برگ

 

پسندها (2)

نظرات (0)