طاها طاها ، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 19 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 51 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره
بابا فرامرزبابا فرامرز، تا این لحظه: 61 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره
وبلاگوبلاگ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

طاها پسر خوب مامان

بدون عنوان

1394/7/24 11:08
331 بازدید
اشتراک گذاری

بهبود حال پسر لاک پشتی

نماگویا – پسر لاک پشتی را می توان جزوی از عجایب حلقت نام برد. سوار بر بال هواپیما شدن بزرگ ترین آرزو و مهم ترین اتفاقی بود که تا به امروز در زندگی پسرک رخ داده بود، “دیدیِر” هشت ساله از شهر خودش در کلمبیا با هواپیما به سمت انگلستان حرکت کرد تا پزشکان برای اولین بار شرایط عجیب و نادر او را مورد آزمایش قرار دهند. این موقعیت عجیب که تحیر پزشکان را پی داشته لاکی است که بر کمر این پسر بچه رشد کرده است، به همین علت دیدیِر در شهر خودش به “پسرک لاک پشتی” معروف است. به گزارش فرازنیوز، لاک رشد یافته بر روی کمر این پسر بچه تا حدی بزرگ و سنگین بود که ۲۰ درصد از کل وزن او را شامل می شد، این موضوع زندگی و انجام کارهای روزمره را برای او بسیار سخت و دردناک کرده بود. اما آنچه بیش از هر مورد دیگری دیدیِر را آزار می داد تمسخر و استهزا دیگران بود، او همیشه از والدینش می پرسید چرا من باید این لاک را در پشت خودم داشته باشم؟ سؤالی که پوالدینش هیچ جوابی برای آن نداشتند.

 

اما حالا ۳ سال از اولین باری که پزشکان او را معاینه کرده اند گذشته است، تمرکز پزشکان در وهله اول بر این نکته بود که به این پسر بچه امید بدهند که می تواند همانند سایر بچه ها در جامعه حضور داشته باشد، گام بعدی آنها انجام یک عمل جراحی برای برداشتن این لاک سنگین و بزرگ بود. زندگی دیدیر با این لاک همانند فردی بود که یک گونی بسیار بزرگ سیب زمینی را همواره و در تمام طول ۲۴ ساعت بر پشت خود تحمل می کند.

در نهایت پزشکان طی چندین عمل جراحی و به مرور این حجم بزرگ را از روی کمر این پسر بچه برداشتند، اما برای پزشکان دیدیِر عجیب ترین موردی بوده است که تا به حال مشاهده کرده بودند، زیرا این لاک سه چهارم از بدن این کودک را تحت تأثیر خودش قرار داده بود. اما حالا پس از گذشت مدتی از انجام عمل های طولانی مدت و طاقت فرسا دیدیِر می تواند هم چون سایر کودکان به زندگی عادی خود ادامه دهد و از انجام هر کاری که دوست دارد لذت ببرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)