طاها طاها ، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 51 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره
بابا فرامرزبابا فرامرز، تا این لحظه: 61 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره
وبلاگوبلاگ، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

طاها پسر خوب مامان

خواص خوراکی و درمانی توت فرنگی

1393/10/9 8:57
839 بازدید
اشتراک گذاری

 

خواص خوراکی و درمانی توت فرنگی

 

 

۱. مسمومیت را رفع می کند

توت فرنگی حاوی ترکیب شیمیایی به نام اسید فنیک است. مقدار مشخصی از فنیک یافت شده در توت فرنگی گلرنگ است. این عنصر به این میوه رنگ قرمز داده است. گلرنگ دارای ویژگی های آنتی اکسیدان است که در زمان مصرف، سطح اسید اوریک بدن را افزایش داده که به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان عمل می کند.

 

 2. دندان ها را سفید می کند

برای اینکه دندان های سفید و درخشان داشته باشید نیمی از توت فرنگی را به دندان ها و لثه بکشید. اسید موجود در این میوه لکه ها را از بین می برد. همچنین به از بین بردن پلـاک های دندانی کمک کرده و لثه ها را درمان و تقویت می کند. در زمان انجام این کار بگذارید آب این میوه مدتی باقی بماند سپس کمی آب گرم در دهان بگردانید.

 

 3. به کاهش وزن کمک می کند

اگر نگران چربی های اضافه بدن خود در هنگام خوردن هستید بهتر است توت فرنگی بخورید. آنها فاقد چربی بوده و به عنوان تنقلـات گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان توت فرنگی تنها حاوی ۶ دهم گرم چربی است. همچنین متابولیسم بدن را افزایش داده و سطح انرژی بدن را در طول روز بالـا نگاه می دارد.

 

4. موها را درخشان می کند

مقداری توت فرنگی را پوره کرده و با مایونز مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. آن را به موهایتان زده و با یک کلـاه دوش نیز سر خود را بپوشانید. به مدت 10 دقیقه این مواد را روی سر خود نگاه دارید و سپس به طور معمول آبکشی کنید. از کیفیت حاصل شده موهایتان بعد از این عمل بسیار متعجب خواهید شد. موها بسیار براق ونرم خواهند شد.

 

 ۵. از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند

توت فرنگی منبع غنی ویتامین C است و این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان های موثر برای ارتقا سیستم ایمنی بدن است و بدن را در مقابل بیماری ها ایمن می کند. همچنین در برابر انواعی از سرطان ها و همچنین کلسترول بد مقابله کرده و علاوه بر این حاوی اسیدهای چرب امگا و فیبر ضروری است.

 

 6. استخوان ها را تقویت می کند

یک فنجان توت فرنگی حاوی 21% منگنز است که یک ماده مغذی مهم است که به عنوان عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدان عمل می کند. همچنین برای استخوان ها خوب بوده و به ساختار قوی استخوان ها کمک می کند. منیزیم، پتاسیم و ویتامین K موجود در توت فرنگی به ارتقاء شکل گیری استخوان ها کمک می کند.

 

 7. از سکته جلوگیری می کند

توت فرنگی مملو از پتاسیم است که یک ماده معدنی است که الکترولیت های بدن را تنظیم کرده و خطر حمله های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

 

 8. تولید انرژی می کند

بهترین حالت مصرف توت فرنگی به صورت خام است. می توانید آن را به عنوان یک صبحانه سالم میل کنید تا در سراسر روز به شما انرژی دهد.

 

پسندها (1)

نظرات (0)